piątek, 16 listopada 2012

Aromatyczne pierniczki korzenne

   No i stało się, pierwsze pierniczki już zapakowane do puszek - czekają na święta. Dzisiaj przedstawiam wam genialny i prosty przepis zaczerpnięty od Pani Doroty z bloga mojewypieki.com. Muszę przyznać, że nie miałam najmniejszych wątpliwości, skąd wziąść przepis na pierniczki. Z tego bloga wszystkie wypieki zawsze wychodzą (przy okazji zrobię tu reklamę :) ), więc na pierwszy cel obrałam właśnie ten przepis, coby mieć pewność, że się nie zawiodę :)
Niesamowicie piękny i aromatyczny zapach roznosi się po kuchni. Podczas pieczenia ich już nic, tylko święta mi w głowie ☺ 
 
 

Aromatyczne pierniczki korzenne
Składniki na ok. 50 dużych lub 100 malutkich pierniczków:
○ 550 g mąki pszennej + więcej do podsypywania
○ 300 ml miodu
○ 40 g korzennej przyprawy
○ 100 g cukru pudru 
○ 120 g masła
○ 1 jajko
○ 2 łyżeczki sody oczyszczonej
○ 2 łyżeczki kakao
 
   Masło roztapiamy. Od razu po roztopieniu masła, dodajemy je do wszystkich składników, które najpierw mieszamy, a potem wyrabiamy na oprószonej mąką stolnicy. Wałkujemy cienko (ok. 3 mm) lub troszkę grubiej (ok. 5 mm). Następnie z ciasta wycinamy przeróżne wzorki - standardowymi foremkami, lub jak w moim przypadku - stempelkami o świątecznej tematyce. Pierniczki pieczemy przez ok. 10 min. w piekarniku nagrzanym na 180ºC.
Upieczone pierniczki pozostawiamy do ostygnięcia.
Ewentualnym lukrowaniem radzę się zająć tuż przed świętami :)
 
Smacznego, Zosia ;)
 
 
 
 


14 komentarzy:

  1. Jakie piękne... Skąd masz tak wspaniałą foremkę ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zrobiłaś takie wzorki?
    gdzie kupiłaś takie przyrządy do tego ? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykrawaczki kupiłam w tym sklepie - aledobre.pl - świetnie się spisały ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pięknie i tak wesoło :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Bloga już odwiedziłam ;) Bardzo ciekawy, jeszcze wpadnę :)

      Usuń
  5. świetne pierniczki ,a skąd takie śliczne stempelki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak wcześniej napisałam, kupiłam je w sklepie aledobre.pl ;)

      Usuń
  6. wyszły przepyszne :)
    aa i Twoje stempelki są cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ;) Upiekłam dość dużo pierniczków w tym roku, ale te są zdecydowanymi faworytami ;)

      Usuń
  7. Czy trzeba natłuścić blaszkę przed pieczeniem, bo różne przepisy studiowała? :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli użyjesz papieru do pieczenia - nie potrzeba nic więcej i szczerze to polecam ;)
      Kiedyś nie miałam papieru do pieczenia, zastąpiłam go papierem, który położyłam na natłuszczonej blasze - nie polecam, pierniczki przykleiły się i za nic nie chciały się odkleić ! ;))

      Usuń

Będzie Nam bardzo miło, jeśli podzielisz się z Nami swoją opinią na temat bloga i jego zawartości. Równocześnie chciałybyśmy wiedzieć z kim rozmawiamy, dlatego prosimy anonimowych czytelników o podpis ;)

gry online