poniedziałek, 25 czerwca 2012

Cupcakes waniliowe z kremem kakaowym - podejście # 1

   Na początku, kiedy zobaczyłam cupcakes nie spodobały mi się, a raczej nie nie spodaobały, ale myślałam, że wszystkie ozdoby są kupne, a nie chciało mi się kupować tylu różnych (i jak myślałam: drogich) ozdób. Głupie, prawda ? Od razu oceniłam po pozorach, a nawet nie sprawdziłam... Jednak niedawno ni z tąd, ni z owąd się pokusiłam i sprawdziłam pierwszy lepszy przepis. Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłam, iż te większe ozdoby są robione własnoręcznie !!!
Dziś tylko sprawdziłam przepis na babeczki i krem, lecz podzielę się z wami moimi doświadczeniami, jeśli chodzi o początki z cupcakes ;)
Pomysł i przepis od Pani Pauliny.



Cupcakes waniliowe z kremem kakaowwym

Moja rada:
- możemy nakładać ciasto do foremek za pomocą łyżki do lodów [znalazłam ten pomysł w internecie :)]

Składniki na ok. 12 babeczek:
• 1 kopiasta szklanka mąki pszennej
• 1 szklanka cukru (ja dałam 1 szklankę, ale radzę troszkę mniej, bo z kremem są bardzo słodkie) 
• 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
• 125 g masła (o temperaturze pokojowej!)
• 2 jajka
• kilka kropli aromatu waniliowego
• szczypta soli
• 1/3 szklanki mleka

Składniki na krem, którym udekorujemy ok. 12 babeczek lub całe ciasto/tort :
• 125 g masła (o temperaturze pokojowej!)
• kilka kropel aromatu waniliowego
• 4 łyżki mleka
• 450 - 500 g cukru pudru

Dodatkowo:
• jadalne, złote perełki

Robimy babeczki:
   Masło ucieramy z cukrem i aromatem waniliowym na puch. Dolewamy mleko. Miksujemy. Dodajemy resztę składników. Znowu miksujemy. Formę na babeczki wykładamy papilotkami (papierowymi foremkami na babeczki) i wypełniamy ciastem do 2/3 wysokości. Pieczemy przez 20 - 25 min. w temperaturze 180°C. Upieczone babeczki studzimy (radzę nie wyciągać z papilotek).

Robimy krem do cupcakes:
   Masło wkładamy do miski wraz z częścią cukru pudru i aromatem waniliowym. Miksujemy do czasu połączenia się składników. Ponownie dodajemy część cukru pudru i 2 łyżki mleka. Miksujemy. Dodajemy resztę cukru pudru i resztę mleka. Miksujemy do czasu, aż krem będzie gładki. Do szprycy (dekoratora do ciast itp.) nakładamy krem. 

Kończymy cupcakes:   
   Wystygnięte babeczki dekorujemy kremem i posypujemy perełkami.


                                                                                  Smacznego, Zosia :)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie Nam bardzo miło, jeśli podzielisz się z Nami swoją opinią na temat bloga i jego zawartości. Równocześnie chciałybyśmy wiedzieć z kim rozmawiamy, dlatego prosimy anonimowych czytelników o podpis ;)

gry online