niedziela, 24 czerwca 2012

Rożki truskawkowo - cynamonowe z ciasta francuskiego

   Rożki zrobione z dwóch powodów, mianowicie
1. z okazji Dnia Ojca
2. mój tata uwielbia truskawki ;)
Znacie już podobny przepis, aczkolwiek postanowiłam podzielić się z wami i tym pomysłem. 

Ps. Przepraszam, że nie podałam wagi truskawek, ale ilość szklanek. Niestety nie mam wagi kuchennej :(


Rożki truskawkowo - cynamonowe z ciasta francuskiego
Składniki:
• opakowanie ciasta francuskiego
• 2 szklanki truskawek
• 1/1,5 łyżki cukru
• sok i skórka otarta z połowy cytryny
• łyżeczka cynamonu
• kilka kropel aromatu waniliowego
• roztrzepane jajko

   Truskawki myjemy i pozbawiamy szypułek, kroimy w ćwiartki. Do miski wkładamy truskawki, wsypujemy cukier, cynamon, dodajemy sok i skórkę cytrynową, dolewamy kilka kropel aromatu waniliowego. Wszystko mieszamy. Ciasto rozkładamy i kroimy w równe kwadraty. Na środku każdego kwadratu nakładamy trochę "farszu" i składamy go w rożek. Boki sklejamy widelcem. A na środku robimy trzy nacięcia końcem noża. Rożki smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy przez ok. 10 min. w temperaturze 200°C - 220°C .

                                                                                         Smacznego, Zosia :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie Nam bardzo miło, jeśli podzielisz się z Nami swoją opinią na temat bloga i jego zawartości. Równocześnie chciałybyśmy wiedzieć z kim rozmawiamy, dlatego prosimy anonimowych czytelników o podpis ;)

gry online