niedziela, 15 kwietnia 2012

Chleb pszenny ♨

  
 Pewnego dnia kuchnia w domu kompletnie opustoszała, więc postanowiłam zrobić coś nowego, czego nigdy w życiu nie robiłam. Pełna obaw, ale też podekscytowania zabrałam się do pracy. Było już dość późno na robienie chleba, ale nie, nie mogłam odpuścić.
Tak oto narodził się pomysł upieczenia pysznego, chrupiącego, domowego chlebka.


Chleb pszenny

Składniki:

700 g mąki pszennej
• 20 g masła
• 1 opakowanie suszonych drożdży (opakowanie: 7 g)
• 150 ml letniego mleka
• 300 ml letniej wody
• 1,5 łyżeczki soli
•  spora szczypta cukru


    Mieszamy mąkę z solą, cukrem i masłem, dosypujemy drożdże. Następnie dolewamy wodę i mleko. Całość dokładnie ugniatamy na posypanej mąką stolnicy, aż stanie się gładka. Odstawiamy ciasto przykryte ściereczką do wyrośnięcia w ciepłym miejscu*. Po podwojeniu objętości ciasta chwilę je ugniatamy i formujemy z niego chleb. Znowu przykrywamy i po pół godzinie nacinamy go w poprzek i posypujemy ulubionymi ziarnami, np. słonecznika. 
   Piekarnik rozgrzewamy do 220ºC i pieczemy chlebek przez 10 minut. Następnie zmniejszamy temperaturę do 200ºC i pieczemy przez 20 do 25 minut. 
   Gotowy bochenek jest chrupiący, pyszny i absolutnie bez konserwantów, co sprawia, że jeszcze bardziej przypada do gustu ;)  

* ja wkładam ciasto do wyłączonego piekarnika, który wcześniej nagrzewam do 100ºC

                 
                                                                                                                                Zosia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie Nam bardzo miło, jeśli podzielisz się z Nami swoją opinią na temat bloga i jego zawartości. Równocześnie chciałybyśmy wiedzieć z kim rozmawiamy, dlatego prosimy anonimowych czytelników o podpis ;)

gry online