sobota, 15 września 2012

Pancakes zapiekane z borówkami

   Kiedy zobaczyłam ten przepis, pomyślałam - muszę zdobyć borówki ! Koniecznie ! Przepis tak niesamowicie Mnie urzekł, że już dzień później placuszki stały na stole ;) Jest to urozmaicenie zwykłych pancakes, które absolutnie przypada do gustu.
Źródło: książka "Jak być domową boginią" - Nigella Lowson.
 
 
Pancakes zapiekane z borówkami
Składniki:
○ 225 g mąki pszennej
○ 2 duże rozbełtane jajka
○ 1 łyżeczka proszku do pieczenia
○ 30 g masła roztopionego, ostudzonego
○ szczypta soli
300 ml mleka
○ 1 łyżeczka cukru
○ opakowanie borówek
 
   Do miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier, robimy wgłębienie, dodajemy jaja, mleko oraz stopione masło. Wszystko dobrze mieszamy i odstawiamy na 15 min. Od razu, kiedy wylejemy ciasto na patelnię, wciskamy do niego borówki. Smażymy placuszki na teflonowej patelni (bez tłuszczu). Przekładamy na drugą stronę, kiedy na nieupieczonej powierzchni placuszków pojawią się bąbelki powietrza, przełożone pieczemy jeszcze minutkę. Upieczone placuszki układamy w stosik. Ja jem je bez niczego, ale możemy też je podać z czymś, np. posypać cukrem pudrem.
                                                                                   Smacznego, Zosia ;)

4 komentarze:

  1. Och, to jedne z moich ulubionych. Apetyczna górka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha. Z borówkami, a do tego dałabym nutelle bądź masło orzechowe;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł z tym masłem orzechowym. Stało w lodówce, ale nie pomyślałam o tym :) Dzięki za radę następnym razem wykorzystam ;)

      Usuń

Będzie Nam bardzo miło, jeśli podzielisz się z Nami swoją opinią na temat bloga i jego zawartości. Równocześnie chciałybyśmy wiedzieć z kim rozmawiamy, dlatego prosimy anonimowych czytelników o podpis ;)

gry online